Reklamationsanmälan
Om du mot förväntan skulle uppleva fel eller brister hos din Aduroprodukt, kan du få hjälp i vår kundtjänstportal. Här får du goda råd om installation och underhåll samt svar på tekniska frågor om din braskamin. Vi ber dig därför att gå till vår kundtjänstportal innan du anmäler en reklamation.
Vill du göra en reklamation ber vi dig fylla i nedanstående formulär. Reklamationer behandlas endast utifrån ifyllt formulär. I enlighet med gällande konsumentköplag har kunden rätt att reklamera braskaminen inom tre år från inköpsdatum och kvitto med datum gäller som bevis. Du kan läsa mer om villkoren för din kamin här:
Före du går vidare, måste du säkra dig följande tre ting (scannade filer och bilder får maximum fylla 2Mb pr. fil/bild):
- En kopia av köpskvitto
- Foto 1: Foto av hela kaminen
- Foto 2: Av själva problemet
- Foto 3: Av skorstenen utanför
- Kaminens tillverkningsnummer (se nedan)
Du vill motta ett kvitto för din registrering och därefter ett svar på e-mail.
Viktigt: alla fält med * måste ifyllas för att skicka reklamationsformuläret.
Tillverkningsnummer
Du använder tillverkningsnumret när du fyller i reklamationsformuläret. På de flesta kaminer finns tillverkningsnumret stämplat på framsidan av bruksanvisningen, annars finner du det på typskylten på baksidan av kaminen. För enstaka modeller finns det särskilda undantag:
- Aduro 9.4 och 15.3: tillverkningsnumret finns på typskylten under kaminen
- Aduro 5.1: tillverkningsnumret finns längst ner på typskylten på baksidan av kaminen. Numret finns även stämplat längst ner innanför luckan.
- Aduro Hybridkaminer: tillverkningsnumret finns på insidan av luckan till pelletskammaren
Se exempel på typskylt och var du hittar tillverkningsnumret.