Reklamationsanmälan

Om du mot förväntan skulle uppleva fel eller brister hos din Aduroprodukt, kan du få hjälp i vår nya kundtjänstportal Aduro Kundtjänst. Här får du goda råd om installation och underhåll samt svar på tekniska frågor om din braskamin. Vi ber dig därför att gå till Aduro Kundtjänst innan du anmäler en reklamation.

Vill du göra en reklamation ber vi dig fylla i nedanstående formulär. Reklamationer behandlas endast utifrån ifyllt formulär. I enlighet med gällande konsumentköplag har kunden rätt att reklamera braskaminen inom tre år från inköpsdatum och kvitto med datum gäller som bevis. Du kan läsa mer om villkoren för din kamin här:

  1. Aduro braskamin
  2. Asgård braskamin
  3. Aduro Hybrid

Före du går vidare, måste du säkra dig följande tre ting (scannade filer och bilder får maximum fylla 2Mb pr. fil/bild):

  1. En kopia av köpskvitto
  2. Foto 1: Foto av hela kaminen 
  3. Foto 2: Av själva problemet
  4. Foto 3: Av skorstenen utanför 
  5. Kaminens tillverkningsnummer (se nedan)

Vi behandlar reklamationen så snart som möjligt, och senast tre till fyra vardagar efter vi har mottagat din reklamation. Du vill motta ett kvitto för din registrering och därefter ett svar på e-mail.

Viktigt: alla fält med * måste ifyllas för att skicka reklamationsformuläret.


Reklamationsregistrering 



Tillverkningsnummer

Du använder tillverkningsnumret när du fyller i reklamationsformuläret. På de flesta kaminer finns tillverkningsnumret stämplat på framsidan av bruksanvisningen, annars finner du det på typskylten på baksidan av kaminen. För enstaka modeller finns det särskilda undantag:

  • Aduro 9.4 och 15.3: tillverkningsnumret finns på typskylten under kaminen
  • Aduro Hybridkaminer: tillverkningsnumret finns på insidan av luckan till pelletskammaren

Se exempel på typskylt och var du hittar tillverkningsnumret.